Labels

dinsdag 23 oktober 2018

Caroline en Charlotte van Monaco

 

Soms is het niet te laat. Doet zich hetzelfde nogmaals voor. Heb je een déjà vu.

Als tiener was ik een beetje verliefd op Caroline van Monaco. Hoe onbereikbaar kan een liefde zijn. Ik was teleurgesteld dat ze zich gaf aan een playboy Junot, die in niks mijn type was. Daarna werd de liefde minder. Ik begon haar te vergeten.

Bij het zoeken naar een foto van Francoise Hardy, die andere stille liefde uit mijn adolescentiejaren, kwam ik haar weer tegen. Nog altijd even mooi. Of toch niet?

Het was helemaal niet Caroline, het was haar dochter Charlotte. Hoeveel kunnen moeder en dochter op elkaar lijken. Soms herhaalt de geschiedenis zich echt, om weet ze toch wel heel erg op het oude te rijmen. Soms komen er tweede kansen.

Er zal geen tweede kans meer komen. Ik ben te oud, ik ben niet rijk, ben bovendien gelukkig getrouwd. Sommige dingen behoren tot het verleden, ook al duren ze nog zo nadrukkelijk voort.