Labels

maandag 1 april 2019

Oud versje


Waterhouse, “Echo and Narcissus”, 1903


                                                  Oud versje

                                                  Zoek het diep in mijn hart
                                                  Mijn vergeten pijn verwart
                                                  Het verzonken bloed verstomt
                                                  Zoek mijn hart als de ochtend komt
                                                  Het gebroken licht weer schijnt
                                                  En dit versje af zal zijn
                                                  Mijn gedachten verzacht
                                                  In de tijd ligt de kracht
                                                  Alles vindt zijn tijd
                                                  Alles heeft een eeuwigheid
                                                  Eeuwig klinkt jouw lied
                                                  T’is een klein verdriet
                                                  Een verdriet dat overgaat
                                                  Zolang je mij maar overslaat
                                                  Als de wind weer verdergaat
                                                  En de deur weer openslaat
                                                  In het kleine geniep
                                                  Zoek mijn hart zo diep
                                                  Zoek me in de eeuwigheid
                                                  Anders raak je alles kwijt
                                                  Tot in het diepste verward
                                                  Zoek me diep in mijn hart.