Labels

woensdag 17 april 2019

Rubens, “De kluizenaar en Angelica”, 1626-1628

                                           Eigenlijk zou ik niet boos moeten zijn,
                                           Maar ik ben het toch, het borrelt in mijn hoofd,
                                           Eigenlijk zou iedereen aardig moeten zijn,
                                           Maar de mensen zijn vervelend, de mensen moeten dood,
                                           Sommige tenminste, niet alle,
                                           Want alleen kan ik niet zijn,
                                           Alleen kan ik niet leven
                                           Niet iedereen moet dood,
                                           Ik leef van veel clementie,
                                           Clementie om te krijgen, clementie om te geven,
                                           De mensen moeten aardig zijn,
                                           Alleen kan ik niet leven.