Labels

maandag 26 maart 2018

Toen slaap me suste

Molkenboer: “La toilette“,  1903

                                        Toen slaap me suste
                                                    Troebel bier
                                                            Mijn weemoed kwam verzachten,
                                        Wil ik niet rusten,
                                                   Voor ik hier,
                                                            Nog schrijf een schoon gedachte,
                                        Dat wat me suste,
                                                    Op een kier
                                                             Dat wat me overnachtte,
                                       Toen je me kuste,
                                                   Bij de pier,
                                                            Sindsdien voorgoed verwachtte.