Labels

vrijdag 17 juli 2020

Natalie voor de wereld


William Claxton, “Natalie Wood, Fifth Avenue, Manhattan”, 1961

Natalie Wood (1938-1981) is Judy uit Rebel without a Course, Maria uit West Site Story. Bovenstaande iconische foto werd genomen in 1961 ten tijde van de opnames voor laatstgenoemde film. Zo willen alle meisjes zijn, alle jongens haar winnen.

Natalie heeft het leven nooit gewonnen. Betere films kwamen er niet meer. Ze verdronk onder nooit opgehelderde omstandigheden tijdens een zeiltripje met onder andere Robert Wagner, de man met wie ze twee keer trouwde, wat nooit goed is.

Ik heb nooit een goed gevoel gehad bij die Robert Wagner. Het was niet mijn type, ik zag hem niet passen bij de mooie Natalie. Misschien wel daarom dat ik hem altijd ben blijven verdenken, al weet ik er allemaal bitter weinig van. Maar zo werkt dat bij mensen, tot rechters aan toe.