Labels

vrijdag 24 juli 2020

Langs het leven


Pieter de Hooch, “Interieur met een man die een brief leest ...”, 1670-1674

                                                         Zo lang ik kijken kan,
                                                         Kan ik lezen,
                                                         Met zoveel boeken,
                                                         Tot in de dood.

                                                         Zo lang ik lezen kan,
                                                         Kan ik leven,
                                                         In oude broeken,
                                                         Zelfs in nood.

                                                         Zo leef ik lezend
                                                                                      langs het leven,
                                                         In mezelve
                                                                                      met de rest,

                                                         Met een leeslint
                                                                                      voor de pauze,
                                                         Verder vind ik
                                                                                      alles best.