Labels

woensdag 1 april 2020

Benny Hill dubbel


 

Op een gegeven moment merk je dat je uit een andere tijd komt. De humor van mijn vader kan niet meer. De slapsticks van Benny Hill worden niet meer herhaald. Ik vind ze enkel nog op YouTube. Zusters hebben al lang niet meer van die korte rokjes. Het lijkt eeuwen geleden.

Vandaag zitten we midden in de coronatijd. Televisieprogramma’s zijn vaak al eerder opgenomen. Mensen kussen en omhelzen elkaar als begroeting en onwillekeurig voelt dat vreemd. Dat mag niet meer. Straks mag niks meer, als we niet uitkijken.

Het is een vreemde tijd, maar we weten niet wat nog gaat komen. Misschien valt het mee, maar als vroeger zal het niet meer worden.

Helaas? Een beetje wel, vind ik. Ik prefereer mijn eigen moraal te bepalen. De foto van Benny Hill kwam ik toevallig tegen, maar ontlokt bij mij nig altijd een glimlach. Die humor ga ik hard nodig hebben, straks.