Labels

maandag 20 april 2020

Rachel Ann’s perfecte evolutie


 


“Lifestyle is een evolutie, dat was het voor mij en ik weet zeker voor de meeste vrouwen. Het is niet dat ik ooit besloot om me te kleden als een pin-up, maar eerder hebben kleine stukjes ervaring zich gedurende mijn leven aaneen geregen tot de passie voor vintage, stijl en glamour die ik nu voel”.

“Ik herinner me dat de eerste invloeden kwamen vanuit de oude films die mijn vader me liet zien toen ik een jong meisje was. Eerste obsessies waren met ‘My Fair Lady’ en ‘Rear Window’, en ik voelde direct een diep verlangen naar de schoonheid en glamour van Audrey en Grace. Die vrouwelijkheid zocht ik ook. Als je dat niet voelt, die passie voor stijl dan is het waarschijlijk niks voor jou”. 

Rachel Ann Jensen, ontwerpster, model en blogger, speelt haar eigen leven, maakt er een klein kunstwerkje van, te Rome, Parijs, New York. In quarantaine geeft ze tips voor zelfzorg, als primaire levensbehoefte. Met ervaring in de geestelijke gezondheidszorg weet ik dat vermindering van zelfzorg een van de eerste dingen is waaraan je merkt dat het iemand slechter gaat. Met Rachel Ann gaat het goed. Daar zorgt ze wel voor.

Rachel Ann Jensen is geen vrouw die anderen bij me zouden matchen. Ikzelf wellicht ook niet. Toch koester ik, mede na het lezen van haar blogs, een merkwaardige bewondering voor haar. De volledige overgave aan haar eigen voorstelling, de intelligente zelfreflectie, de hang naar die schoonheid in de klassieke films, waarover ik al vaker schreef, het corset, de erotiek wellicht. In een ander leven had het zeker denkbeeldig geweest.