Labels

dinsdag 1 juni 2021

Harde regenbui 2


Bob Dylan, Liverpool, 1966, Barry Feins


Ik zag een pasgeboren baby
                         door wilde wolven wars omsloten,
Ik zag een edelstenen snelweg 
                          maar geen ziel erop te zien,
Ik zag een trillend donker twijgje 
                                        en het bloed dat dwars bleef druppen,
Ik zag een kamer vol kornuiten, 
                        met hun hamers in de hel,
Ik zag een wassend witte ladder 
                   door water wel bedolven, 
Ik zag wel duizend drukke kletsers, 
                           met de tong compleet geknakt
Ik zag geweren, gutse zwaarden 
                            in de knuisten kleine kinders,

Het is een bijster harde regenbui    
                      die voorzeker vallen zal.