Labels

woensdag 10 maart 2021

Verkiezingstijd

 
Frank Zappa, 1979, Michael Ochs Archives


Communisme werkt niet omdat het niet spoort met de menselijke natuur. Gaan we ook nog een keer wakker worden en ontdekken dat hetzelfde net zo hard opgaat voor westerse concept van democratie?

(Frank Zappa in “The Real Frank Zappa Book”, 1990. Goede reden voor een mooie foto).

Gaan we nog een keer wakker worden? Het is weer verkiezingstijd. Baudet wil de zaak wakker schudden. Ik word er alleen een beetje droevig van. Baudet is geen Zappa. Toch maar stemmen? Toch maar stemmen, denk ik dan. Wat moet je anders?

Vroeger luisterde ik wel naar Frank Zappa omdat ik meende dat dat moest. Omdat het Zappa was, omdat het anders was, niet omwille van de muziek. Ik kijk ik naar de politici. Naar Baudet. En ik zie de parallel. En opnieuw raak ik droevig gestemd.