Labels

zaterdag 28 december 2019

Schoonheid en zelfvertrouwen


1988, New York


Na de huiveringwekkende lelijkheid van Goya en Schiele maar iets moois dan. Er kwam een interview met Cindy voorbij, dezer dagen.

Ik google wat naar foto’s. Cindy kwam voor mij altijd een beetje na Claudia. Ze doet me een beetje aan anderen denken: Catharina Zeta Jones, Julia Roberts. Terwijl dat andersom zelden zo werkt. Dat is mijn Cindy. Maar mooi blijft ze natuurlijk, wat heet!

Ik google wat naar foto’s. Zoveel mooie mensen op de wereld en geen enkele precies gelijk. Wat bepaalt iemands voorkeuren?

Cindy studeerde ooit scheikunde, net als mijn zonen, zegt verstandige dingen in het interview. Mooi zijn is niet belangrijk, zegt ze, het draait om zelfvertrouwen. Mooi zijn gaat om zelfvertrouwen.

Denk daar maar eens over na!



In 1988, in een wollen jas over een jurk van Versace, door Arthur Elgort