Labels

maandag 30 december 2019

Even alleen


Krøyer, “Zomeravond aan het Zuidstrand van Skagen”, 1893


                                                Bij winter
                                                Aan het strand
                                                Ben ik vroeg op de been,
                                                Ga ik stilletjes wandelen,
                                                Even alleen,
                                                Even
                                                Zonder vrienden
                                                Die altijd lachen
                                                En babbelen,
                                                Stiekem ga ik heen,
                                                Ik loop wat langs de baren,
                                                Zet me op een steen,
                                                Even ben ik wandelen,
                                                Even ben ik heen.

                                                Maar ik blijf niet te lang,
                                                Want die vrienden
                                                Om me heen,
                                                Die lachen en babbelen,
                                                Anders zitten op een steen,
                                                Ik kan ze ook niet missen,
                                                Mis snel het gekwebbel,
                                                Ontbijt niet graag alleen.