Labels

dinsdag 3 december 2019

In het holst van de nacht


Collier, “Lady Godiva”, 1898

                                               Ik fiets door de stad,
                                               In het holst van de nacht,
                                               In lichte regen,
                                               Terug naar huis,
                                               Er was niemand
                                               Te bekennen,
                                               Iedereen was slapen,
                                               De vogels waren slapen,
                                               En alle mensen,
                                               Waren slapen,
                                               En ik was moe,
                                               Van wat drank,
                                               En late uurtjes
                                               spoeden mij naar huis,
                                               Ik ben er bijna,
                                               Ginds is al het bruggetje,
                                               De maan beschijnt het water,
                                               En nog altijd is het stil
                                               En bijna ben ik thuis.

                                               Gelukkig.