Labels

donderdag 10 januari 2019

Ochtendrequiem

Toulouse-Lautrec, “In bed”, 1892-1893

                                           Ik wordt wakker
                                           En hoor de regen
                                           Ik hoor het ruisen van de wind
                                           Takken bewegen
                                           Geborgen gelegen
                                           Hoor ik mijn adem,
                                           Stil als een kind.

                                           Was ik nu dood,
                                           Wat zou ik niet geven
                                           Om hier zo te liggen
                                           Te voelen, te leven,
                                           Het voelt haast als bidden
                                           Het voelt als een beven
                                           Voor een paar die ik kende
                                           En niet zijn gebleven.