Labels

donderdag 1 augustus 2019

Zonder bezwaar


Khnopff, “Portret van Marguerite Khnopff”, ca. 1887

                                                 Omdat de kerk zo hoog de lucht in torent;
                                                 Omdat de wijn mij nog altijd wel smaakt,
                                                 En nog een;
                                                 Omdat de muziek nog zo hoog is te horen,
                                                 En ver;
                                                 Omdat mijn denken dan steeds uit haar ritme raakt.

                                                 Omdat ze altijd me kust als ik wegga;
                                                 Omdat de droom in het daglicht ontwaakt,
                                                 En weg is;
                                                 Omdat ik heilige lust als ik opsta
                                                 Ontwaar;
                                                 Omdat ze zelden iets dergelijks goedmaakt,

                                                 Zal ik daarom voorzichtig zijn

                                                 Zonder bezwaar

                                                 Nimmer verzaakt.