Labels

dinsdag 5 februari 2019

Het slechte weer...

Strindberg, “De stad”, 1903

                                                        Het slechte weer
                                                        Dringt diep bij mij naar binnen,
                                                        Verandert mijn structuur
                                                        En morrelt aan mijn zinnen.
                                                        Schichten schieten scheutig,
                                                        Met plussen en met minnen,
                                                        Vanuit mijn hoofd en door mijn hart,
                                                        Mijn zenuwbuik naar binnen.

                                                        Hoe kan ik met dit snerthumeur,
                                                        Het druilweer overwinnen?
                                                        Ach, morgen is een nieuwe dag,
                                                        We gaan opnieuw beginnen.

                                                        Toch?