Labels

woensdag 1 juni 2022

Van buiten valt het mee

 
Rupert Bunny, “Dolce Far Niente”, 1897


Rust,
           Tevreden,
                   Berusting,

Ooit,
                       was ik jonger, 
                                              en moest er niks van hebben
Ooit was ik boos, 
                 opstandig, 
                                       en lawaai,
Ooit was ik rebels, 
                                       en steunde ik de krakers,
Ooit wist ik beter, 
                                      dan ouderen in hun pak,

In elk geval van binnen, 
                                     van buiten viel het mee,

Nu ben ik ouder, 
                                       al draag ik dan geen pak,
Nu weet ik beter, 
                                   al ben ik nog niet zeker,
Nu ben ik kalmer, 
                                   al blijft er lichte onrust
Nu ben ik anders, 
                                  al voelt het nog gelijk,

In elk geval van binnen, 
                                   van buiten valt het mee.