Labels

woensdag 23 november 2022

Honderdduizend

 


Ik verveel me een beetje…

Vandaag, zo heb ik berekend, heb ik mijn honderdduizendste kopje koffie gedronken. Net zoals de VN vorige week verkondigde dat de 8 miljardste mens was geboren. Een halve eeuw koffie! Honderdduizend! Waar kan ik dat beter etaleren dan hier. De VN zal het worst wezen. Die maalt niet om een halve eeuw, of honderdduizend meer of minder. Misschien trouwens dat het mij ook wel worst zal wezen, allemaal. Maar ik moest toch een goede reden hebben om deze foto te tonen.

Mooie foto trouwens. Ik weet niet wie het is…

Beetje jammer van de tattoo.

Vandaag, zo heb ik bedacht, heb ik voor de honderdduizendste keer in mijn leven een mooie vrouw gezien, geteld natuurlijk vanaf het moment dat ik koffie begon te drinken. Want toen is het ongeveer begonnen. Honderdduizend, dat denk ik tenminste. Want echt berekend heb ik het niet natuurlijk. Daarvoor twijfel ik teveel. Waar ligt de grens. Bij koffie ligt dat net even anders. Daar heeft zelfs de VN geen antwoord op, vrees ik. Die houden zich daar niet mee bezig.