Labels

zondag 30 oktober 2022

Prachtig herfstweer

 
Vallotton, “De bibliotheek”, 1915

Weer een paar nieuwe boeken. Veel teveel boeken en veel te weinig tijd. Het hoopt maar op, de kast puilt uit, nog steeds moet ik werken en de tijd wordt alsmaar minder. Je houdt het niet meer bij. Eigenlijk zouden schrijvers nooit meer dan vijf boeken mogen uitgeven, alleen hun beste werk. Eigenlijk zouden die uitgevers eens een jaar moeten stoppen met boeken uitgeven, zodat we een beetje bijgelezen komen. Er zijn veel teveel boeken. En het hoopt maar op. Soms droom ik ervan. Er moet toch eens paal en perk worden gesteld, zou ik zeggen.

Gelukkig ben ik gezegend met een vrouw die me daarbij helpt. In mijn eentje zie ik alles mis gaan. Ik ben geen Peter Kien. Zal dat ook niet worden zolang het blijft zoals het is. Dus herpak ik me weer. We gaan wandelen. Buiten is het prachtig herfstweer.