Labels

zondag 16 oktober 2022

En laat me ver verdwijnen

 
Bob Dylan door John Cohen, 1962


      And take me disappearing                                        En laat me ver verdwijnen
      Through the smoke rings of my mind                       Blaas een rookring door mijn hoofd      Down the foggy ruins of time                                    Door de ruïnes van de tijd      Far past the frozen leaves.                                       Voorbij het dauw bevroren loof      The haunted frightened trees                                    Voorbij het angstig enge bos      Out to the windy beach                                             Voorbij het winderige strand      Far from the twisted reach                                        Voorbij de gruwe greep 
              of crazy sorrow.                                                      van diep gestoorde droevenis.
      Yes, to dance beneath the diamond sky                   Ja, ik dans onder het hemelblauw      With one hand waving free                                       Met één hand zwaai ik vrij      Silhouetted by the sea                                              Als een schaduw naar de zee      Circled by the circus sand                                         Doorheen het cirkelende zand      With all memory and fate                                          Vanuit herinnering en lot      Driven deep beneath the waves                               Vanuit de diepte van de golf      Let me forget about today                                         Vergeet ik heden 
              until tomorrow.                                                         wat ik morgen niet meer weten wil 

      Hey, Mr. Tambourine Man                                       Hé jij tamboerijnenman
              play a song for me                                                   speel een lied voor mij
      I'm not sleepy                                                           Ik ben niet slaperig
              and there is no place I'm going to                            nog nergens naar op weg vandaag      Hey, Mr. Tambourine Man                                       Hé jij tamboerijnenman
              play a song for me                                                   speel een lied voor mij      In the jingle jangle morning                                     In de rinkel twinkel morgen
              I'll come following you.                                             gaan we samen op pad