Labels

maandag 10 januari 2022

Boek in beeld

 
Titelblatt 

De Duitse graficus Hermann Naumann (1930) maakte in 1973 een serie van tien tekeningen plus een titelblad bij Knut Hamsuns roman “Mysterien”. Daar kan ik in dit blog niet omheen. Ik kwam de uitgave tegen op een veiling-site, maar heb het laten lopen toen het in de honderden euro’s ging. Dat kan ik niet uitleggen. Het is niet alleen mijn geld. En ik troost me maar met het alternatief er een kort stukje over te schrijven. Wat ik nu doe!

Wat moet ik nog zeggen. Toen ik vooraan in de twintig was en helemaal vol van de roman wilde ik dat iedereen er net zo vol van was als ik. Een oom die veel Russische romans had gelezen zei dat hij dat andere boek dat ik hem had geleend mooier vond, “Steppenwolf” van Hermann Hesse. Inmiddels weet ik dat je dit soort geneugten beter voor jezelf kunt houden. Ik ben blij dat ik alle 11 illustraties gevonden heb. Leve het internet. Voor het moment is dit genoeg!


Die Ankunft 

Nagel und Minute

In de Spelunke

Mit Dagny

Angelhaken 

Heiratsantrag

Umarmung


























Geigenspiel


Vor Dagny

Der Traum