Labels

woensdag 12 januari 2022

Emmers vol regen


1975, opnames Blood on the Tracks

Emmers vol regen,
 Emmers vol tranen,
Allemaal emmers aan mijn oren ontstegen,
Emmers met maanlicht 
                                                         in mijn hand,
Jij hebt alle liefde,
            Liefste, die ik hebben kan,

Soms was ik mild,
       Soms hard als een eik,
Zag vele mooie mensen
                                                                            verdwijnen met de wind,
Vrienden die komen, 
                                                              vrienden die gaan,
Als je me wilt,
                     Liefste, zal ik voor je staan,

 Ik hou van je lach,
        De kootjes aan je hand,
Ik geniet van hoe je draait 
                                                                                   met je heupen door de dag,
Ik geniet van de blik
                                                                         waarmee je naar me kijkt,
T’is alles aan jou 
                                                                         dat me zo tot wanhoop leidt,

 Kleine rode auto,
Kleine rode fiets,
Misschien ben ik een aapje
                                                                               maar ik weet wat ik wil,
Ik geniet van je liefde, 
                                                          sterk en traag,
 Ik neem je met me mee,
Liefste, wanneer ik ga,

 Het leven bedroeft,
Het leven verwart,
Wat je kunt doen is doen
                                                                      is doen wat je moet,
Je doet wat je moet
                                                             en je doet het goed,
Ik doe het voor jou,
           Liefste, zie je dat dan niet.