Labels

woensdag 25 augustus 2021

Charlie in het middelpunt

 
Charlie voor een keer in het middelpunt

Charlie Watts is dood. De man met de uitstraling van een groenteboer. Meer dan een halve eeuw na Brian. Meer dan een halve eeuw nadat ik als jongetje in korte broek al Getno meezong, een halve eeuw na mijn eerste Stones-LP, bijna een halve eeuw nadat ik Rolling Stones op mij schooltas schreef, hoewel er spoedig andere idolen voor in de plaats kwamen, de Beatles incluis.

Zo lang is alles geleden. En nog steeds leef ik, werk ik, geniet ik en betreur, luister ik nu weer de hele dag naar Stones muziek omdat Charlie dood is. Sommige dingen gaan gewoon door. Maar alles houdt ook een keer op. Ook de Stones houden een keer op. En uiteindelijk ook ik, zo realiseer ik me weer, op dit soort momenten.