Labels

zondag 14 februari 2021

Van vissen en schaatsen

 


Soms maar gewoon even omdat het zo adembenemend mooi is. Ava Gardner tijdens het vissen, jaren veertig. 

In scène gezet? Als je zoektocht internet, Ava Gardner vissen, dan zie je dat ze vaker ging vissen. Wat maakt het uit. We zetten alles in scène, spelen allemaal onze rol, naar het beeld dat we van onszelf creëren. We zijn allemaal acteurs in de film van ons eigen leven. We regisseren, spelen de hoofdrol en zijn tegelijk ons belangrijkste publiek. Niet altijd onze grootste fan, dat verschilt weer per persoon.

Vandaag heb ik geschaatst. Gisteren trouwens ook. Vond ik het leuk? Ach, ik woon aan het water en dan vind ik ook dat je moet schaatsen als er ijs ligt. Net zoals je moet gaan vissen als je aan zee bent, wie weet. Als ik tussen de andere schaatsers reed deed ik dat zo cool mogelijk, met lange halen, je weet maar nooit wie er kijkt van achter de ramen. Misschien mijn vrouw wel. Mijn enige echte fan, geloof ik!