Labels

maandag 13 september 2021

Sherilyn en de juiste toon

 
Sherilyn Fenn als Audrey Horne, door Bettina Rheims, Sky Magazine, 1992

Bij een goed boek is eis nummer 1 dat de sfeer klopt. De toon. De basis. Dat heb je meestal al na enkele bladzijdes in de gaten. Soms al bij het bekijken van de cover, hoewel vergissen altijd mogelijk blijft natuurlijk. Maar ik vergis me niet meer zo vaak.

Bij een film of serie heb ik hetzelfde. Ik kijk niet meer zoveel films, soms ook hele oude. Series hebben mij nooit zoveel getrokken, maar Twin Peaks heb ik gevolgd. Omwille van de muziek, omwille van de atmosfeer, omwille van Sheridan Fenn.

Bettina Rheims weet precies was ik bedoel. Soms denk ik na of dat te maken heeft met het gegeven dat ze een vrouw is. Ik kom daar niet uit. Bij Sherilyn heeft het sowieso te maken met het feit dat ze een vrouw is, maar dat mag je tegenwoordig niet eens meer hardop zeggen lijkt het.

Toch nog maar een keertje dan, omdat het zo bedoeld is!