Labels

zaterdag 10 april 2021

Muziek en waanzin

 

Fever to the from, design Duncan Bellamy


Bij het vervangen van de vloer in huis moest alles eruit. Een antieke ladekast vol CD’s, allemaal in een doos. Uiteindelijk hebben we maar besloten dat ze niet meer terug hoeven. Ze liggen nu in een doos op zolder, waarschijnlijk komen ze er nooit meer vanaf. Ooit heb ik ook mijn LP-verzameling, 350-400 stuks, overgedaan aan mijn zus. Later kreeg ik daar weer even spijt van, maar ook daar ben in intussen weer overeen. Met YouTube en Spotify kan alles weg, in feite.

De laatste CD die ik ooit kocht was van Nick Mulvey. Fever to the form, uit 2013. Die heb ik er met een paar andere toch nog snel even uitgevist. Niet zozeer voor in de auto, zoals ik beweerde, maar vooral vanwege de cover. De hoes, zeiden we vroeger. Veel oude LP-hoezen staan in mijn geheugen gegrift, gekoppeld aan de muziek, gekoppeld aan mijn jeugd. Mulvey is van later, maar mag er met genoegen bij. De vorm in bepalend! Hoe langer ik er naar kijk, hoe meer ik het hoor.

So whether music or madness,
Live by one of the two...