Labels

zaterdag 28 september 2019

Alexa en de tragiek van mijn zoeken




Als je vaak foto’s kijkt op een site als Pinterest, zie je op een gegeven moment allemaal nieuwe foto’s voorbijkomen die aan je smaak beantwoorden, maar die je nog nooit hebt gezocht of gezien. Ineens zag ik bovenstaande foto van het Engelse model Alexa Chung, en later nog een, en nog een. Hoe mooi ze ook was, ik had nog nooit van haar gehoord.

Het werkt als een olievlek. Of misschien ook andersom, als een draaikolk. Alles komt vanzelf naar je toe. Schoonheid in deze tijd kost moeite noch geld. Je hoeft je huis nog niet meer uit. En daar zit hem meteen de beperking. Alexa Chung zal nooit te weten komen wie ik ben, of dat ik haar zocht. Wat is de waarde. Alles vanuit een zetel, zonder te delen. Alles heeft zo zijn eigen tragiek.

Maar de foto’s blijven prachtig.