Labels

dinsdag 3 september 2019

Zo zal het wel goedkomen


Johan Thomas Lundbye”Hunebed bij Raklev”, 1839

                                                         Zo zal het wel goedkomen,
                                                         Hollend langs de uren,
                                                         Springend over slootjes,
                                                            Niet te groot,
                                                         Omzeil ik alle muren.

                                                         Zo zal het wel goedkomen,
                                                         Zonder verzuren,
                                                         Ren ik mijlen zonder stoppen,
                                                            Hooguit even,
                                                         Zo lang als het kan duren.

                                                         Zo moet het wel goedkomen,
                                                            Denk ik soms,
                                                         Terwijl ik in mijn luie stoel,
                                                         Voor me uit zit te turen,

                                                         Zonder te sturen
                                                         Zal het wel goedkomen nog?