Labels

woensdag 28 december 2022

Ravage

 


Foto’s bewaren bijzondere momenten.

Deze foto werd gebruikt als cover van een roman over verwoestende effecten die een diepe vriendschap tussen twee meisjes kan hebben. Een hechte vriendschap draagt veel dubbels in zich, laat vaak diepe sporen na, een leven lang.

Op een nieuwssite las ik dat de The Voice de aandacht afleidde zou hebben afgeleid van ander verwoestend seksueel geweld. Thuis wordt de grootste ravage aangericht, zei iemand. Zoveel meisjes die zich niet meer echt veilig kunnen voelen, niet meer kunnen hechten. Opnieuw de verbinding zoeken.

Ik doe wat ik kan. Soms schieten woorden tekort. Soms kan ik het niet helpen dat The Voice-commotie ook mij ergert.

Wat speurwerk leert dat de foto hierboven tijdens de oorlog is genomen nabij een marinebasis waar de vader van beide meisjes was gestationeerd. Ook daar is een roman van te maken.

Als ik ooit stop met werken heb valt er genoeg te schrijven.