Labels

vrijdag 29 september 2023

Encyclopedist

 


Jarenlang heb ik vrijwel dagelijks vrije uren in Wikipedia gestopt. Vraag me niet waarom. De een gaat vissen, de ander zet zich aan een legpuzzel, ik schreef stukjes. Kunst, literatuur, dingen van passie. Maar je houdt het er niet vol. Het is een merkwaardige gemeenschap, verscholen in anonimiteit. Niet iedereen is aardig ook, doen voortdurend of er allemaal niks van deugt, maken je dag krom, tot ik niet meer wou. Het gaf gaf geen energie meer. Of ik er spijt is wat anders. Dat weet ik niet. De een gaat vissen, de ander… Enfin. Het stemt me wel een beetje droevig, zeker als oktober weer komt, en het stiller wordt buiten, vroeg donker. En omdat alles een keertje ophoudt in het leven, of je daar nu zelf voor kiest of niet.

Ik weet nog steeds niet of dat goed is.