Labels

dinsdag 30 mei 2023

Verloren herinnering

 
Marisa Allasio, uit hetzelfde jaar als mijn moeder, zelfde stijl

Ooit in mijn hele jonge jaren had ik een vriendinnetje, en die loenste een beetje. Ze kijkt je met haar rechteroog in je linker zak, zei een vriend tegen me. Tès zeiden we hier. En toch vond ik het een mooi meisje. Hoe het ook zei, beïnvloedbaar als ik bleek was de liefde uiteindelijk geen lang leven beschoren. Zo gaan die dingen in het leven.

Een verloren herinnering, hervonden door een foto van Marisa Allasio, Italiaans actrice uit de jaren vijftig, zoals Italiaanse actrices toen hoorden te zijn. Bijna zou ik een grapje maken, van links naar rechts, maar het moet niet te flauw worden. Loensen kan ook sexy zijn, werd ook wel ooit gezegd. Laat ik het daar maar bij houden voor vandaag. Het wordt een beetje melig.


Andere stijl, stijl van mijn vader
In Poveri ma Belli, 1957, links
Met Alessandra Panaro, Lorella De Luca