Labels

woensdag 10 augustus 2022

Fix you

 


When you try your best, but you don't succeed
When you get what you want, but not what you need
When you feel so tired, but you can't sleep
Stuck in reverse

Ik was in Brussel, bij Coldplay. Tegen anderen zei ik: mijn vrouw vindt dat zo mooi. De Analogues die de Beatles speelden, dat is meer mijn muziek zei ik tegen een collega. En toch werd ik overweldigd. Overweldigd door een soort van verbondenheid met iedereen in het stadion. Overweldigd door het bombastische, de lichtshow, het vuurwerk, de enorme beeldschermen. En tegelijkertijd het kleine, intieme, vier eenvoudige jongens uit Londen, die studeerden aan de universiteit waar ook mijn zoon een tijdlang studeerde, die gewoon met simpele middelen lekkere muziek maken met elkaar. Dan worden de teksten vanzelf tot poëzie. En dan ben ik weer trots op wat ik doe. Wie ik ben. En met wie. Dan is alles oké en weet ik weer waar het allemaal om draait.