Labels

zaterdag 13 augustus 2022

Toevlucht tot Greta

 
Greta Garbo in Torrent, 1926, haar eerste Hollywood film, kleuren Klimbim

Vandaag is het te warm om veel te schrijven. Het is weer ver over de dertig graden. Ik moet veel drinken las ik deze week in het hitteprotocol van het werk. De betutteling. Ik wordt er zo moe van.

Maar ik moet wel aan mezelf blijven denken. Ik moet niet teveel gaan piekeren. Dat is mijn dingetje. Als schrijven niet lukt dan zoek ik maar even mijn toevlucht tot Greta, die zo mooi is dat mijn gevoel erdoor kantelt. Bij zo’n verschijning stopt alle denken. Wat de bedoeling is van mijn schrijven. Wat me nu niet goed lukt.

Bijna honderd jaar geleden. Wat heet alle eeuwigheid. Wie zal er over nog eens honderd jaar nog naar haar kijken? 

Oeps… Daar gaan we weer… niet doen! Alleen maar kijken!