Labels

zondag 12 december 2021

Vragen bij de wedstrijd


Thomas Eakins, “The Biglin-brothers racing”, 1872

Ik kan er niet omheen.

Vandaag werd Max Verstappen wereldkampioen F1. Ik zat op het puntje van mijn stoel, zowaar. Zelfs mijn vrouw juichte mee. Wat is het toch dat we daar zo blij van worden?

Ik lees dat tijdens de race zo veel is gegoogeld op “Verstappen vriendin”. Wat is het toch dat we dat allemaal willen weten? Zijn het mannen of zijn het vrouwen?

Verstappen heeft een mooie vriendin. Een goede band met zijn vader. Waarom doet hij zo zijn best, voor wie wil hij de beste zijn? Voor zijn vader? Voor zijn vriendin? En maakt dat nog wat uit?

Hoeveel mensen op de tribune zouden ooit wel eens een gedicht lezen? Hoeveel van die mensen hebben psychische problemen? En helpt zo’n zege dan een beetje?

Ik stel me veel te veel vragen. Wat wil een mens al niet weten! Verstappen zal het niet boeien. Het was een mooi moment, gistermiddag. Daar moet ik het voor vandaag maar bij laten.