Labels

zaterdag 18 februari 2023

Curieuze patronen


 
2010, door Gilles Bensimon

Stephanie Seymour, geboren in 1968, had al op amper 15-jarige leeftijd een relatie met de toen 42-jarige playboy en Elite baas John Casablancas. Iedereen wist dat. Dat kon toen nog. Een carrière als model kreeg je niet voor niets. Ik ga daar verder niets over zeggen. Casablancas overleed in 2013 en heeft nooit een rechtszaak aan zijn broek gehad. Seymour zou die ook niet aangespannen hebben want in een interview kort na Casablanca’s overlijden hoor ik haar zeggen ze een mooie tijd te heeft gehad met deze man. Intussen zijn we tien jaar verder en is de wereld veranderd. Vaak veranderen mensen als vanzelf met de wereld mee. De wereld vertelt ons wat normaal is en wat niet. Ik zou Seymour wel eens willen vragen hoe ze er nu over denkt. Er is veel gebeurd in haar leven. Ik zie curieuze patronen. Curieuze relaties. Maar ik zal haar wel nooit te spreken krijgen. Daar is ze nog altijd veel te mooi voor.



    1989, door Antoine Verglas