Labels

zondag 25 juli 2021

Over het leven heen

 
Nescio, 1957

Eddy Postuma de Boer in 2011: "Ik deed veel samen met Simon Vinkenoog en met hem ging ik dan ook naar de schrijver Nescio. Ik maakte twee foto's van hem, eentje met een poes en eentje dat hij met een brilletje op een boek leest. De enorme Nescioverering kwam pas veel later en daar heb ik erg veel plezier van gehad. Hij bleek nauwelijks gefotografeerd te zijn, dus overal doken die foto's van mij op."


Nescio is is bijna een halve eeuw dood. Nu is ook Eddy Postuma de Boer dood. Negentig is i geworden. Ook ik heb nog enkele jaren levensoverlap gehad met Nescio, voor wat het waard is. Allemaal zullen we een keer gaan. De poes is natuurlijk ook al lang en breed dood.

Eddy Postuma de Boer fotografeerde mijn jeugd. De jaren zestig en zeventig, Amsterdam in het post-Nescio tijdperk. Overal zie ik verbinding. Zonder verbinding is er geen leven, denk ik dan. Verbinding gaat over het leven heen. Zeker vandaag! Gisteren. morgen.