Labels

donderdag 13 april 2023

Voyeur

 
Beth B., “Voyeur”, 2017

Ik lees een Amerikaanse blog over Beth B. Aangetrokken natuurlijk door de foto.

Beth B. is een Amerikaanse beeldhouwster, filmmaaksters en fotografe. Een tijd geleden organiseerde ze een expositie genaamd “Voyeur”, waarin ze de vraag exploreert in hoeverre mannenblikken verschillen van vrouwenblikken. Of mannen anders mogen kijken dan vrouwen. En of dat morele implicaties heeft.

Beth B. is niet zo van de morele implicaties. We moeten eerlijk zijn tegen onszelf, is haar credo. Iedereen voelt wel wat kan en wat niet. Wat bij mij de vraag oproept of ik zelf wel zo eerlijk ben, tegen mezelf. Enkel als ik alleen ben, denk ik dan, met mezelf. Niet eens op dit blog. Niet alles kan, vandaag de dag.

Maar zo’n foto durf ik gelukkig nog wel te plaatsen. Gelukkig maar. Mooie foto.

Wat heb ik toch een hekel aan woke!