Labels

dinsdag 26 oktober 2021

Harde regenbui 5


Bob Dylan door Barry Feinstein, 1966


Ik trek vluchtig voort verder
                              voor de regenbui valt,
Ik draal driftig door donker
                               in het diepzwarte bos,
Waar het volk met zo veel is
                                       maar geen vinger iets vult,
Waar vergif uit vuile vaten
                                    door het vloedwater vliedt,
Waar een thuis in het groen
                                     het gevang al voelt geuren,
Waar de blik van de beul
                                        steeds verborgen zal blijven,
Waar begeerte blokkeert
                                    en de ziel wordt verzaakt,
Waar sabel voor kleur staat
                                         en de nul stelt een standaard,
En ik zeg het, vertel het,
                               ik adem het, denk het,
En het weerkaatst van de bergen
                                 zodat eenieder begrijpt,
Zal ik staan op de zeeën
                                    tot ik langzaam zal zinken,
Zal ik kennen mijn lied
                               en dan zing ik het luid.

Het is een harde harde regen    
                                   die op ons neer zal dalen.